Nieuwe locaties voor openbare laadpalen

Het is wellicht nog moeilijk voor te stellen: waarschijnlijk rijden er in onze gemeente in de toekomst meer elektrische auto’s dan benzine auto’s. Elektrisch vervoer wordt steeds meer de norm. En om elektrisch rijden voor iedereen mogelijk te maken, hebben we snel meer laadpalen nodig. Wanneer u beschikt over bijvoorbeeld een oprit of een garage, dan kunt u daar een eigen laadpunt laten realiseren.

De gemeente streeft ernaar om te zorgen dat iedereen kan laden, ook wanneer u geen ruimte hebt voor een laadpunt op eigen terrein. Om hiervoor te zorgen plaatst de gemeente laadpalen in de openbare ruimte. De uitdaging is om voor elk van deze laadpalen een goede locatie te vinden. Voor deze vraag kunnen wij uw hulp goed gebruiken.

Denk mee en geef uw mening over geschikte locaties

Elektrisch laden bij jou in de buurtOm de snelle opmars van de elektrische auto te kunnen bijbenen, zoekt de gemeente naar nog eens 10 locaties voor openbare laadpalen. Om tot de beste locaties te komen, hebben we zorgvuldig in kaart gebracht welke locaties mogelijk geschikt zijn. Hierbij is onder andere rekening gehouden met: verwachte vraag, spreiding van de laadpalen, ruimtelijke eisen, zichtbaarheid en bereikbaarheid. Hierom vragen we u om ons te helpen met het vinden van de beste laadlocaties.

Dit doen we door u te vragen om te reageren op een interactieve kaart, en te reageren op de laadlocaties die wij voorstellen. U kan snel zien waar alle potentiële laadlocaties zich bevinden en uw mening geven over een beoogde locatie wellicht bij u in de buurt. Ook kunt u in de kaart een suggestie geven voor een alternatieve locatie. Tegelijkertijd is een bevestiging van een door ons beoogde laadplek ook zeer bruikbaar. We vragen u om mee te denken over de beste locatie zodat we doordachte keuzes kunnen maken. U kent uw straat en buurt immers het beste. Reageren was mogelijk t/m 30 april.