Jongeren Op Gezond Gewicht JOGG

In april 2016 is Vaals voor 3 jaar aangesloten bij de landelijke JOGG-aanpak. Het doel van JOGG is om overgewicht onder kinderen en jongeren te verminderen. Samen met kinderen en jongeren, ouders, vrijwilligers, professionals en ondernemers wordt gewerkt aan een gezonde omgeving waar voor kinderen en jongeren de gezonde keuze de gemakkelijke keuze wordt. Gezonder eten en drinken en meer bewegen wordt makkelijker én leuker gemaakt.

JOGG Vaals is vooral lokaal en een goede aanvulling op wat al binnen Vaals beweegt gebeurt. Daarnaast werkt de gemeente Vaals samen met de andere Heuvellandgemeenten (Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Meerssen en Valkenburg aan de Geul) onder de naam JOGG Heuvelland.

De aftrap van JOGG Heuvelland

De volgende thema's zijn ontplooid binnen de JOGG-aanpak:

Meer informatie over JOGG? Een goed idee voor JOGG? Meedoen met JOGG?
Neem dan contact op met JOGG-regisseur Githe Clermonts, 06 50 58 99 19 of githe.clermonts@ggdzl.nl