Wat kan ik doen als ik een naheffing (boete) heb ontvangen?

Ik heb een naheffing (parkeerboete) ontvangen

Het verwerken van parkeerboetes (naheffingen) heeft de gemeente Vaals uitbesteed aan een andere organisatie. Partner Cannock Chase verstuurt namens de gemeente de naheffingen en handelt de bezwaren af. Hier leest u hoe het werkt.

Naheffing betalen

Heeft u een naheffing ontvangen? Deze moet u aan Cannock Chase betalen.

Dat kan op de volgende manieren:

Bent u het niet eens met de naheffing?

U mag bezwaar maken. Schrijf op waarom u het niet eens bent met de boete en stuur uw bezwaar op naar Cannock Chase. Dit doet u binnen zes weken na ontvangst van de bekeuring. Zet in het bezwaar ook uw gegevens en het zaaknummer dat op de naheffing staat.

Bezwaar maken kan op drie manieren:

Contact en veelgestelde vragen

Wilt u contact opnemen met Cannock Chase of een lijst met veelgestelde vragen bekijken? Ook dan kunt u terecht op de website.

Aankondiging van beschikking

Een aankondiging van beschikking is een boete van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) uit Leeuwarden. Deze boete krijgt u als u bijvoorbeeld op de stoep geparkeerd heeft. Een bezwaar tegen een aankondiging van beschikking kunt u opsturen naar het CJIB.