Aanvragen extra personele inzet voor controle coronatoegangsbewijzen

Moet u als ondernemer, vereniging of organisatie het coronatoegangsbewijs (CTB) controleren? Dan kunt u hiervoor via de gemeente gratis personele ondersteuning krijgen t/m 31 december 2021.

Geplaatst op woensdag 1 december 2021

De gemeente zorgt dan voor de inhuur van extra personeel dat bezoekers controleert op het CTB. Of u kunt een vergoeding krijgen voor de kosten die u voor de inhuur van extra personeel (heeft ge)maakt om het CTB te controleren in de periode van 22 september t/m 31 december 2021.

De gemeente heeft (beperkt) budget gekregen van de Rijksoverheid voor de vergoeding van extra kosten die gemaakt moeten worden voor het controleren op het CTB bij horeca en verenigingen. Ondernemers, verenigingen en organisaties waarvan we weten dat ze grote aantallen bezoekers ontvangen (en dus veel coronatoegangsbewijzen moeten controleren) hebben we eerder deze week actief benaderd.

Maar ook als u als vereniging, ondernemer, organisatie of initiatief niet actief bent benaderd kunt u aanspraak maken op deze gratis inzet van extra personeel via de gemeente of vergoeding voor de gemaakte kosten voor de inhuur van extra personeel voor de controle van het CTB. Wilt u hiervan gebruik maken? Neem dan contact op met de gemeente.

Contact opnemen

Horecaondernemers kunnen contact opnemen met Desiree Aretz via telefoonnummer 043 306 85 82. Verenigingen kunnen contact opnemen met Alf Schösser via telefoonnummer 043 306 85 85. Krijgt u geen gehoor, dan kunt u bellen naar het algemeen telefoonnummer van de gemeente Vaals: 043 306 85 68. Of stuur een e-mail naar info@vaals.nl.

Voorwaarden

Aan de inzet van extra personeel via de gemeente en de vergoeding zijn voorwaarden verbonden. Deze zijn door de Rijksoverheid opgesteld. Als u de inzet van extra personeel of de vergoeding aanvraagt bekijken we aan de hand van de voorwaarden of u hiervoor in aanmerking komt. Vervolgens krijgt u te horen welke gegevens u dient aan te leveren.