Aanleg glasvezel

We zijn veel online, steeds meer diensten gaan digitaal en we werken vaker thuis. Een snelle en betrouwbare internetverbinding is daarom onmisbaar. De bestaande verbindingen kunnen de gewenste snelheden, capaciteit en kwaliteit niet altijd leveren. Glasvezel kan deze toenemende vraag wel aan.

We vinden het als gemeente belangrijk dat alle inwoners de mogelijkheid krijgen voor snel internet. Echter, de internetmarkt is een geprivatiseerde vrije markt. Dit betekent dat het initiatief voor de aanleg van glasvezel bij marktpartijen in de telecommunicatiesector ligt.

DELTA Netwerk start met de aanleg van het glasvezelnetwerk in gemeente Vaals

Het bedrijf DELTA Netwerk gaat in februari 2023 van start met het aanleggen van een glasvezelnetwerk in gemeente Vaals. De gemeente Vaals heeft hiervoor toestemming gegeven. De uitvoerende werkzaamheden starten in Vijlen vanaf het hoofdverdeelstation aan de Pastorijweg.

De aanleg van het glasvezelnetwerk in Vaals en omgeving is een flinke klus waar verschillende partijen bij betrokken zijn, denk aan gemeenten, waterschappen en grondeigenaren. De aanleg van glasvezel zal door aannemer SPIE Nederland worden uitgevoerd. Zodra de werkzaamheden beginnen, ontvangen alle inwoners in de betreffende wijken een brief van DELTA Netwerk. Hierin staat dat de aannemer bij de inwoners langskomt om samen met de bewoner in huis te kijken waar de glasvezelaansluiting kan worden geplaatst. Dit schouwen zal enige maanden duren. De gemeente Vaals heeft hiervoor toestemming gegeven door het verlenen van een convenant/ventvergunning.

Een glasvezelverbinding is een snelle en toekomstbestendige breedbandverbinding en biedt zowel ondernemers als inwoners de mogelijkheid van snel en stabiel internet. DELTA Netwerk geeft daarom op dit moment iedereen de mogelijkheid tot het plaatsen van de kosteloze glasvezelaansluiting in huis.

Let op een glasvezelaansluiting is nog geen werkende verbinding. Daar is een abonnement voor nodig.
Op deltanetwerk.nl lees je meer over de voordelen van glasvezel, de telecomproviders, hun aanbiedingen maar ook over het aanlegproces van je glasvezelaansluiting.

Aannemer SPIE Nederland

In opdracht van DELTA Netwerk zal aannemer SPIE Nederland het glasvezelnetwerk aanleggen. Zij communiceren voor en tijdens de aanleg over alle werkzaamheden en over het plaatsen van de aansluiting thuis. Vragen over de aanleg van glasvezel zoals bijvoorbeeld de planning of de huisaansluiting, een klacht of storing als gevolg van de aanleg? Neem contact op met SPIE. Zij helpen graag op werkdagen tussen 09.00 uur en 16.00 uur en zijn bereikbaar via 088 31 31 046 of via limburg@mijnglasvezelaansluiting.nl.

Klanten Contact Centrum DELTA Netwerk

Heeft u vragen over glasvezel? Bekijk hier alle veelgestelde vragen.
Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met het Klanten Contact Centrum van DELTA Netwerk 088 75 85 800 of chat met een van de medewerkers (bereikbaar op werkdagen van 8.30-17.00 uur).